ELEKTRİKLİ FLUENCE (RENAULT FLUENCE ZE) BOL FOTOĞRAFLI İNCELEMESİ







Yaklaşık 13 aydır kullandığım Renault Fluence ZE aracımın incelemesini yazmaya karar verdim. Umarım Elektrkli Fluence almayı düşünenlere veya aracı merak edenlere yardımcı olur.

Ülkemizde sadece 2012 modeli mevcuttur. Aracı 2017 Mayıs sonunda ikinci el olarak aldım. Aracı 13 aydır kullanıyorum. Yaklaşık 30000 km yaptım.  

Öncelikle şunu belirteyim: Araç daha çok şehir içi kullanım için üretilmiş. Şehirler arası uzun yolculuklar için çok da uygun bir araç değil. Yakın şehirler arası (40-50 km) gidiş gelişte kullanılabilir. Aracın özelliklerini, performansını, tüketimini vs anlatmaya çalışacağım.



Aracın Genel Özellikleri:


  • 2012 model
  • Expression paket.
  • 4 hava yastığı
  • Çift bölgeli dijital klima
  • Hız sabitleyici
  • Hız sınırlayıcı
  • Direksiyondan kontrollü Mp3 çalarlı Cd çalar
  • Navigasyon
  • Far sensörü
  • Yağmur sensörü
  • Arka park sensörü
  • Isıtmalı elektrik kontrollü aynalar
  • Elektrikli yükseklik ayarlı farlar
  • 4 cam otomatik
  • ABS, ASR, sis farları, merkezi kilit, çocuk kilidi gibi standart özellikler
Aracın bir de "dynamique" isimli bir paketi var. Yukarıdaki özelliklere ek olarak deri direksiyon ve vites topuzu, krom kapı kolları, farklı kapı tutamakları, koltuk ısıtma gibi özellikler içeriyor.

Menzil ve Batarya:

Menzil konusu elektrikli araçlarda en önemli konudur. Aracın bataryası 22 kWh lithium-ion bataryadan oluşuyor. Batarya, aracın bagajına yerleştirilmiş. 
Ortada batarya, solda kriko vs, sağdaki boşlukta çantalı şarj cihazı

Aracımın menzili kullanıma göre yazın 80-100 km arasında, kışın 60-75 km arasında değişiyor. Şehir içinde kullanım için uygun bir menzil  bana göre. Ev-iş arası maksimum 40-50 km olanlar için uygundur. Güzergahı daha uzun olanlar eğer aracı gün içinde şarj edebilseler günlük toplam 150 km'ye kadar yol yapılabilir.

Aracın menzili aynı zamanda kullanımınıza bağlı. Mesela ben, şehir içinde maksimum 80 km/saat hızında kullanıyorum. Genellikle de yol müsaitse 70 km/saat hızında kullanıyorum. Daha sakin veya daha seri kullanarak menzili azaltıp arttırmak mümkün.

Klimada soğutmanın menzile etkisi yok denecek kadar az ama ısıtmanın kışın menzile olumsuz etkisi var ki onu da yukarıda yazdım zaten.

Araçta diğer tüm elektrikli araçlardaki gibi "regen" (fren enerjisi geri kazanımı) sistemi var. Yani ayağınızı gazdan çektiğinizde frene basmanıza gerek kalmadan araç hem yavaşlıyor hem de sahip olduğunuz kinetik enerjiyi çevirerek bataryaya gönderip depoluyor. Bu sistemin menzile etkisi çok fazla. Ayrıca fren balatalarınız da çabuk eskimiyor.

NOT: Renault 2022 yılına kadar aracın bataryasını garanti altına alıyor. Bu tarihe kadar batarya kapasitesi %75'in altına düşerse garantiden değiştiriyor.Benim aracımı ölçümde %64 çıktı ve değişim sırasına aldılar. Yeni bataryalar ile menzil 150-200 km oluyor.


Şarj:

Aracımı evde şarj ediyorum. Aracı park ettiğim alanın yanındaki duvara sabitlediğim su geçirmez pano içerisine balkondan uzatma çektim. Aracın yanında verilen 220 voltluk 10 amperlik şarj cihazı ile şarj ediyorum. Aracı park ettikten sonra şarj cihazını bağlayıp duvardaki prize takmam 20-30 sn sürüyor.
Şarj cihazı ve çantası 


Su geçirmez pano

Pano içerisinde şarj cihazı


Pano içerisinde şarj cihazıyla kapalı şekilde


Şarj cihazının araca takılmış hali

İşe gidip gelerek günlük ortalama 70 km yol yapıyorum. Eve vardığımda ortalama 20 km menzil kalmış oluyor ve gece şarja takıp sabah dolu halde biniyorum. Araç bataryası boşa yakınken 8-10 saatte doluyor. Bu süre size uzun gelmesin. Araç gece yattığı yerde şarj oluyor zaten. Uygun şarj cihazı ile (16 amper) bu süreyi minimum 6 saate düşürebilirsiniz. Aracın hızlı şarj özelliği ne yazık ki yok.

Elektrik tüketimi ve ekonomi:

Aracın ortalama 13 kw/100km tüketimi var.
Gösterge paneli ve tüketim ekranı. Soldan sağa, Kalan batarya, Hız, Bilgi ekranı


Yani 100 km için 13 kilowat elektrik tüketiyor. Bu da günümüz fiyatlarıyla ortalama 6 tl ediyor. Daha az veya çok yaktırmak tabii ki mümkün. Bunun menzile de etkisinin olduğunu menzil konusunda anlatmıştım.

Ben ayda yaklaşık 2500 km yol yapıyorum. Bu kadar kilometrenin elektrik faturama etkisi 150 tl. Bu yolu başka bir araçla yapsam en az 700 tl yakar. Yani her ay sadece tüketimden yana cebimde 550 tl kalıyor. Bu da yılda 6600 tl ediyor. Aracın MTV'si olmadığı için yıllık 1000 tl de oradan kalıyor. Bakım aralığı geniş ve bakım masrafı az olduğundan (ayrıntılar aşağıda) yıllık 1000 tl de orada kalıyor. Yani bu km ile yıllık 8-9 bin tl cebinizde kalıyor.

Performans ve Motor:

Aracın motoru


Aracın performansını çok beğeniyorum. Özellikle kalkışlarda çok seri bir araç. Aracın motor gücü 92 beygir, torku ise 226 N.m olarak geçiyor ve bu torku devirden bağımsız olarak devamlı veriyor. 0-100 hızlanması 13,5 sn ama şehir içinde lazım olan 0-60 hızlanması çok iyi ve yaklaşık 5 sn sürüyor. Bu da aracı şehir içinde çok seri yapıyor. Ara hızlanmaları gayet iyi. Aracın son hızı 140 ile sınırlandırılmış. Zaten daha fazlası da gerekmiyor.  Aracın performansı klimadan etkilenmiyor. Yokuşta ve yükte performansından ödün vermeyip hızlanmaya devam ediyor.

Konfor:

Öncelikle araç çok sessiz. Motor sesi yok. Çok ince bir vızıltı şeklinde geliyor sadece.  Yol ve rüzgar sesi de iyi izole edilmiş ve bunların konfora etkisi çok fazla. Aracın çalıştığını ekrandaki yeşil "GO" işaretinden anlıyorsunuz.

Aracın navigasyonu, direksiyondan kontrollü mp3 çalarlı CD çaları, hız sabitleyici ve sınırlayıcısı, far sensörü, yağmur sensörü ve park sensörünün olması ayrıca konforu arttırıyor.

Aracın içerisi yeterli genişlikte. Bagaj alanı bataryadan dolayı küçülmüş olsa da bagaja çocuk koltuğu veya çocuk arabası sığıyor. Yani bagaj alanı küçük ama idare eder. Bataryanın sağındaki boşluğa çantalı şarj cihazını yerleştirebiliyorsunuz. Ayrıca alt kısımda da bagaj alanı mevcut.

Aracın ön koltukları ve içi


Arka koltuklar ve diz mesafesi


Bagaj alanı, sağdaki boşlukta çantalı şarj cihazı


Alttaki ek bagaj alanı


Güvenlik ve yol tutuş:

Araç Euro NCAP'ten 2011 yılında 4 yıldız almış. Yol tutuşu bana göre fena değil ama diğer Fluence araçları kullanmadığım için kıyaslama yapamayacağım.

Bakım:

Periyodik bakım aralığı 30 bin km. Aracı yılda bir veya her 30 bin km'de bir defa bakıma koymak gerekiyor. Periyodik bakımda klima (polen)filtresi ile akü soğutma suyu filtresi değiştiriliyor ve bunlar servisinde ortalama 250 tl  tutuyor. Aracın şanzımanı, ateşleme sistemi , yağı, hava filtresi, trigger kayışı, baskı balatası, marş motoru ve daha sayamadığım bir sürü parçası olmadığından ağır bakım diye bir bakımı yok.

Ekstra:

Isıtma ve soğutmanın menzile olan etkisini azaltmak amacıyla aracın zaman ayarlı klima özelliği var. Aracın menüsünden araca iki tane zaman belirliyorsunuz. Araç o saatlerde şarjda ise klimayı açıp evin şebeke elektriği ile içeriyi serinletiyor veya ısıtıyor. Bataryayı kullanmadığı için ısıtma ve soğutmanın menzile etkisi azalıyor ve siz de önceden ısıtılmış veya serinletilmiş araca biniyorsunuz.

SONUÇ:

Elektrikli Fluence (Renault Fluence ZE) şehir içinde kullanım için uygun bir araç. Günlük 100 km'den az yol yapan, şehir dışına fazla çıkmayan veya şehir dışına çıkmak için alternatif yolu/aracı olan  ve ek olarak aracı rahatça şarj edebilecek yeri olan kullanıcılar için bu araçtan daha ekonomik bir araç zor bulunur. Araçtan memnunum ve kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum.

Yukarıda yazdığım tüm özellikler Fluence ZE için geçerlidir. Hemen hemen piyasadaki bütün elektrikli arabalar menzil ve şarj anlamında bu araçtan daha iyidir. 300-500 km menzili olup da bu menzili 2 saatlik şarj ile gidebilen araçların piyasada mevcut olduğunu belirtmekte fayda var. Fakat şu da unutulmamalıdır ki; Fluence ZE, elektrikli araçlar içerisinde en ucuz olanıdır ve fiyatı ortalama 55000 tl dir.

Araçla ilgili değinmeyi unuttuğum, sormak istediğiniz başka sorular varsa yorum kısmından sorabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Selamlar. Detaylı bilgi için cok teşekkürler.
    Km tuketim hesabi yaparken yaklaşık 6 kuruş gibi bir rakam vermissiniz. Okuduğum kadarıyla, bir de aylık akü kiralama bedeli vardı. 79 euro/ay gibi. Böyle bir şey var mı , yoksa nasıl bir sistem mevcut diye sormak istedim.
    Çünkü eger varsa, 2.500 km ort. Yol yapiyorsaniz, 79×6.2=490TL. 490/2.500=19.5 kurus.+ 6 krs= 25.5 kurus/km yapar ki az yakan bir dizele gore (35 krş /km gibi ) %30 kadar bir avantaj saglar. Bu da diger dezavantajlariyla birlestirildiginde cazip olmaktan çıkartır gibi geliyor bana.
    Ya da tum hesaplarım yanlış :)
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pil kirası Fluence ZE için birkaç yıl öncesnden kaldırıldı. Ben alırken sordurdum, pil kirasından muaf diye geçiyor. Yani sadece harcadığınız elektriğin faturasını ödüyorsunuz. Üstelik piller bu şartlar altında bile 2022 yılına kadar garanti kapsamında. Pil kirası sadece 2014 model Renault Zoe'lerde var. Bazılarında yok.

      Sil
  2. Bazı illerde elektriği gece tarifesine geçirip gece şarj edince daha da tasarruf yapılıyor

    YanıtlaSil
  3. İncelemniz için teşekkürler, oldukça aydınlatıcı. Akaryakıtlı araca göre yıllık 8-9 bin TL kar elde edilebileceğini hesaplamışsınız. Aracın pili de satın alınmak istendiğinde yaklaşık 40.000 TL. Bu durumda aracı uzun süre kullanmak istersek, 40bin TL tasarrufu ancak 4.7 yılda elde edebiliriz. Ki o zaman bile kafa kafaya ne kar ne zarar etmiş oluyoruz. Varmak istediğim konu şu, 2022'den sonra Renault'un garantisi bitince pil ömrünü tamamlarsa, bu aracı ya hurdaya vereceksiniz, ya da 40.000 TL'ye yeni bir pil alacaksınız. İşte o durumda insan aldığına pişman olur mu diye düşünmeden edemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkür ederim. 2022 yılında pilin garantisi bitiyor. Bataryanın garantisinin bitmiş olması bataryanın bittiği anlamına gelmiyor. Üstelik 2022 yılına kadar her bir aracın en az bir kere batarya değişimi yapılmış olacaktır diye düşünüyorum. Bataryası değiştirilmiş (özellikle de daya dayanıklı verimli olan yeni nesil bataryalar ile) bir aracın bataryasının en az 3-5 yıl daha sizi idare edeceğini düşünüyorum. Zamanla bataryaların fiyatı da seri üretim, tedarik edilebilme ve yaygınlaşma sebebiyle düşecektir. Kim bilir? Belki de 2022 yılında bataryası değiştirilmiş bir araç sizi 2030 yılına kadar götürecektir.

      Sil
  4. faydalı bilgileriniz için teşekkür ederim. Size sorum, bu aracın evde normal pirizden, şarj yapa bilecegim fişlikablolu adaptör modeli numarası gibi bilgi gerekiyor. Vereceğin cevap için teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize teşekkürler...
      Aşağıdaki linkte orm numarası ve görselleri var. Firmayı vs hiç tanımam. Sadece orda geniş bilgi olduğu için linkini attım.
      Link:
      https://www.bonpar.com/296952404r

      Sil
    2. Sanırım model numarası "296952404r" oluyor.

      Sil
  5. Yazınız çok aydınlatıcı ve başarılı. 35000 km lik bir fluence ze kullanıcısı olarak gerçekten emeğinize teşekkürler. Bu aracın malesef artık düşükte olsa bir mtv si var ve pil değişim süreci araçtan soğutacak kadar uzun. Bugün itibariyle 1 yılı geçmiş olan bekleme süremiz bizi iyiden iyiye üzüyor. Ancak hala kullanamasakta fluence ze aldığımız için pişman olmadık ve yeni bataryanın takılıp bize teslim edileceği günü iple çekiyoruz. Aklıma gelmişken bir detay daha vereyim 13 kwh ortalama tüketim elektrikli araçlar içerisinde rekor seviyede düşük bir tüketimdir. Yani sonradan elektrikli dönüşümü yapılmış (Üretimi Bursa) yerli araç için inanılmaz bir başarı. Keşke devamı gelseydi bence elektrikli araçların daha çok konuşulduğu bugünlerde çok daha fazla fluence ze veya megane ze yollarda görürdük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Söylediklerinize katılıyorum. Benim aracım da pil değişimini bekliyor. Değiştiği gün, ikame olarak verdikleri aracı geri verip, gidip aracımı alacağım inşaallah.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yaptıysanız yorumunuz onaylandığında yayınlanacaktır. Yorumlarınız bizim için değerlidir.

EN ÇOK OKUNANLAR

NEDEN ELEKTRİKLİ FLUENCE ZE SAHİBİ OLUNMALI ve ARAÇ İLK ZAMANLARDA NEDEN TUTULMADI?

Türkiye'deki Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Tipleri ve Haritaları