ELEKTRİKLİ ARABALARLA İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR (2. BÖLÜM)



ELEKTRİKLİ ARABALARLA İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR  (2. BÖLÜM):

Birinci bölüm için tıklayınız.

11. Elektrikli otomobillerin performansı nasıldır? Yokuş ve yükte nasıl bir performans sergiliyorlar?

  • Elektrikli arabaların performansı muadil güçteki bir arabaya göre çok iyidir. Özellikle torku fazla olduğundan ve bu torku neredeyse bütün devirlerde verebildiğinden yokuşta ve yükte performansı gayet iyidir. Elektrikli araçlarda gaza bastığınız andan itibaren gecikme olmadan bu güç tekerleklere iletilir ve böylece çok seri bir şekilde kalkış yaparsınız. Aracın gücünü toplaması için belli bir devire gelmesi gerekmez.


12. Klima ve ısıtma kullanıldığında menzil  ve performans nasıl etkileniyor?

  • Klima kullanıldığında menzil performansta neredeyse hiçbir değişiklik olmuyor. Isıtmada ise eski elektrikli araçlarda menzil yaklaşık yüzde 25-30 kadar düşerken, yeni araçlarda ısıtma kullanıldığında menzil yaklaşık yüzde 10-15 kadar azalıyor. Isıtmada performans pek etkilenmiyor. Bunun sebebi de içten yanmalı motorlu araçlarda kışın motorun ısısı kullanılmasına rağmen elektrikli araçlarda motorun ısınmamasından dolayı kabin ısıtması için bataryanın kullanılmasıdır. 


13. Periyodik bakım aralığı ve ücreti nasıldır?

  • Periyodik bakım aralığı birçok araçta 30 bin km iken, bazı araçlarda periyodik bakım yoktur. Ücretine gelince bakımda değiştirilen fazla parça olmadığından diğer araçlara nazaran dörtte bir oranında bir ücret çıkıyor diyebiliriz.


14. Arıza çıkarma olasılığı ne kadardır?

  • Elektrikli araçların motoru çok karmaşık olmadığından,  içten yanmalı motorun yaklaşık yüzde 15'i kadar parça içermektedir. Elektrikli araçlarda şanzıman, ateşleme sistemi, triger sistemi, baskı balata, marş sistemi de yoktur. Tüm bunlar daha az sayıda parça anlamına geldiğinden, arıza çıkarma olasılığı da bu oranda azalıyor diyebiliriz. Tabii ki bu araçların da elektronik birer makina olduklarını ve arıza çıkarma ihtimallerinin olduğunu unutmamak gerek.


15. Türkiye'de satılan elektrikli modeller hangileridir?

  • Şu ana kadar ülkemizde satılan ve bazısı satılmaya devam eden modeller: Renault Fluence Ze, Renault Zoe, Renault Twizy, Bmw i3, DMA Corolla
  • Ülkemizde kullanılıp da resmi olarak satışı olmayan modeller: Tesla modelleri, Opel Ampera
  • Ülkemizde yakın zamanda satılacak veya satılması muhtemel modeller: Tesla modelleri, Jaguar I-Pace, Kia Niro, Hyundai Ionic
     Fluence ZE için tıklayınız.
     Renault Zoe için tıklayınız.
     BMW i3 için tıklayınız.

16. Uzun süre kullanıldığında elektrikli araç bataryalarının kapasitelerinde nasıl bir değişme oluyor? Batarya ölüyor mu?

  • Elektrikli arabaların bataryaları lityum bataryalardır ve teknolojisi günden güne ilerlemektedir. Aracın modeline, batarya kimyasına, nasıl ve ne kadar şarj edildiğine göre değişmekle beraber özellikle yeni araçlarda çok fazla bir kayıp yaşanmamaktadır.  Bu konuda en iyi bataryalar Tesla arabalarında kullanılan bataryalardır. 200 bin km'ye  kadar ortalama yüzde 5 kapasite kaybı olduğu söyleniyor. Şimdiki elektrikli arabaların bataryaları 5-10 yıl garantili olduğundan bunu kafaya takmaya gerek yok bence.  Bataryanın ölmesi söz konusu değildir. Kapasite, garanti süresince üreticinin belirlediği yüzdeliğin (genellikle %70) altına düşünce garantiden değiştiriliyor.

Bunların haricinde sormak istediğiniz sorular varsa yorum kısmına yazabilirsiniz. En kısa sürede cevaplarım inşaallah.

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

ELEKTRİKLİ FLUENCE (RENAULT FLUENCE ZE) BOL FOTOĞRAFLI İNCELEMESİ

NEDEN ELEKTRİKLİ FLUENCE ZE SAHİBİ OLUNMALI ve ARAÇ İLK ZAMANLARDA NEDEN TUTULMADI?

Türkiye'deki Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Tipleri ve Haritaları