NEDEN ELEKTRİKLİ FLUENCE ZE SAHİBİ OLUNMALI ve ARAÇ İLK ZAMANLARDA NEDEN TUTULMADI?
Güncelleme: Fluence ZE ile ilgili farkındalık artmaya başladığından ve elektrikli otomobiller yaygınlaşmaya başladığından, Fluence ZE artık tutulmayan bir araç değil, tutulan bir araç olmaya başlamıştır. Bu sebeple konunun başlığını değiştirerek, neden tutulduğuna ve neden ilk başlarda tutulmadığına değindim.
Neden Fluence ZE sahibi olunmalı:
Öncelikle bu yazıyı ilk kez yazmadan birkaç gün önce, halen kullandığım elektrikli Fluence ZE incelemesi yazımı yazmıştım. Neden Fluence ZE sahibi olunması gerektiği ile ilgili olarak detaylı bilgi için incelemeyi okumanızı tavsiye ederim. İncelemeyi okumak için tıklayınız.
İncelemeye göre, özetle;
Elektrikli Fluence ZE, günlük 100 km altında yol kateden, şehir dışına pek fazla çıkmayan ve aracı şarj edecek yeri olan kullanıcılar için uygun olduğunu söylemiştim.
Kısaca değinecek olursak:
Aracın bakımları 30 bin km'de bir yapılıyor ve servisinde 250-300 tl ye yapılabiliyor.
Araç her 100 km için 5-7 tl'lik elektrik harcıyor.
Aracın motor sesi ince bir vızıltı haricinde yok. Yalıtımı gayet iyi.
6 hava yastığı, mp3 çalarlı direksiyondan kontrollü cd çalar, çift bölgeli dijital klima, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, abs, esp, navigasyon, elektrikli ısıtmalı aynaları, elektrikli 4 camı, isofix vs daha bir çok özelliğiyle yeterli konforu ve donanımı sunuyor.
Elektrikli otomobillerin motorunda birbirine sürtünen parça sayısı, ateşleme, hava alma, yağ vs olmadığından masrafsız ve sorunsuz...
Mtv ve egzoz muayenesi yok.
220 volt elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor.
5 saniyleik 0-60 km/sa sa hızlanması ile şehir içinde yeterli ve hatta çok iyi performans sunuyor. Yokuşta, yükte ve klimada bayılmıyor. Aksine hızlanmaya devam ediyor.
30 bin km'lik kullanımda, içten yanmalı motora sahip ortalama bir araca göre, sahibine minimum 10 bin tl tasarruf yaptırıyor.
Vs...
Aracın sorunsuz, masrafsız, ekonomik, performanslı ve konforlu olduğunu görenler ve bunun farkına varanların sayısı giderek artıyor. Aracın fiyatı da hak ettiği yere geldi diye düşünüyorum. Akaryakıt fiyatlarının da artmasıyla elektrikli otomobillere rağbet arttı. Piyasadaki en uygun fiyatlı elektrikli araba ise hiç şüphesiz Fluence ZE'dir.
Elektrikli Fluence ZE, günlük 100 km altında yol kateden, şehir dışına pek fazla çıkmayan ve aracı şarj edecek yeri olan kullanıcılar için uygun olduğunu söylemiştim.
Kısaca değinecek olursak:
Aracın bakımları 30 bin km'de bir yapılıyor ve servisinde 250-300 tl ye yapılabiliyor.
Araç her 100 km için 5-7 tl'lik elektrik harcıyor.
Aracın motor sesi ince bir vızıltı haricinde yok. Yalıtımı gayet iyi.
6 hava yastığı, mp3 çalarlı direksiyondan kontrollü cd çalar, çift bölgeli dijital klima, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, abs, esp, navigasyon, elektrikli ısıtmalı aynaları, elektrikli 4 camı, isofix vs daha bir çok özelliğiyle yeterli konforu ve donanımı sunuyor.
Elektrikli otomobillerin motorunda birbirine sürtünen parça sayısı, ateşleme, hava alma, yağ vs olmadığından masrafsız ve sorunsuz...
Mtv ve egzoz muayenesi yok.
220 volt elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor.
5 saniyleik 0-60 km/sa sa hızlanması ile şehir içinde yeterli ve hatta çok iyi performans sunuyor. Yokuşta, yükte ve klimada bayılmıyor. Aksine hızlanmaya devam ediyor.
30 bin km'lik kullanımda, içten yanmalı motora sahip ortalama bir araca göre, sahibine minimum 10 bin tl tasarruf yaptırıyor.
Vs...
Aracın sorunsuz, masrafsız, ekonomik, performanslı ve konforlu olduğunu görenler ve bunun farkına varanların sayısı giderek artıyor. Aracın fiyatı da hak ettiği yere geldi diye düşünüyorum. Akaryakıt fiyatlarının da artmasıyla elektrikli otomobillere rağbet arttı. Piyasadaki en uygun fiyatlı elektrikli araba ise hiç şüphesiz Fluence ZE'dir.
Peki bu şartlara uygun birçok kullanıcı olmasına rağmen, hem
ekonomik, hem performanslı, hem de masrafsız olan ve 2012 yılında üretilen elektrikli Fluence ZE ilk zamanlarda neden tutulmadı?
Bunun sebeplerine değinmeye çalışacağız.
1. Alışkanlıklar:
Öncelikle şunu kabullenmemiz gerek. Değişimler çok hızlı
gerçekleşmez. Yüz yıldır toplumda var olan bir alışkanlığı değiştirmek kolay
değildir. Yaklaşık yüz yıldır alışılagelmiş bir durum var. O da şu: Aracınıza
binersiniz. Belli bir mesafe gittikten sonra yakıtınız azalır. Yakıt almak için
akaryakıt istasyonuna gider, 5 dakikada depoyu doldurur devam edersiniz. Bunu
yapmak yerine, 8-10 saatte elektrikli arabayı şarj etmek, uzun yol gidememek,
her gün veya birkaç günde bir arabayı şarj etmek yabancı olduğumuz bir durum.
Ya uzun mesafe gitmem gerekirse? Acaba elektrikli arabalar arıza verir mi?
Sonuçta yeni bir teknoloji olduğundan, arıza çıkarınca usta bulur muyum?
Elektrikli arabayı alırsam satabilir miyim? Gibi düşünceler ve bu soruların
cevabının bilinmemesi, bana göre elektrikli arabaların önündeki en önemli engeldir.
Fluence ZE de bundan nasibini aldı tabii ki.
2. Pil Kirası:
Elektrikli arabaların bataryaları henüz ucuz değil. Fluence
ZE üretildiği zamanlarda ise çok daha pahalıydı. Bu durum hem aracın ilk
satışında aracın fiyatının yüksek olmasına ve arıza durumunda da yeni
bataryanın maliyetinin yüksek olmasına sebep oluyor. Renault, bu duruma çare
olarak, elektrikli Fluence ZE'yi bataryasız satışa çıkardı. Tabii ki aracın
üzerinde batarya vardı ama sizin değildi. Yani siz aracı bataryasız alıyorsunuz
fakat Renault, kendisine(veya batarya firmasına) ait bataryayı kullanmanız için
size ödünç veriyordu. Renault bunun la hem aracın satış maliyetini (2012
yılında 60 bin tl civarında) düşürmüş, hem de batarya arızalanması veya
kapasite kaybı durumunda araç sahibini ciddi masraflar ödemekten kurtarmış
oluyordu.
Buraya kadar iyi, bir sorun yok. Sorun şu ki: Renault, bataryayı size
kullandırma ve arıza/kapasite kaybında bataryayı ücretsiz değiştirme
karşılığında sizden aylık batarya/pil kirası alıyordu. Üstelik yıllık yaptığınız
kilometreye göre aylık minimum 50-60 euro ödemek zorunda kalıyordunuz. İşte bu
durum bana göre elektrikli Fluence ZE'nin önündeki en büyük engeldi. Bu, hem
alışık olmadığımız bir durumdu, hem de bazıları için ortada ekonomi diye bir şey
kalmıyordu. Aynı durum, o dönemlerde
üretilen Renault Zoe'lerde de mevcut. Piyasada
o dönemlerde üretilen Zoe'lerin pil kiralı olanı da var olmayanı da.
Fakat aracın ilk üretim yılından 5 yıl sonra Renault pil
kirasını kaldırdı. Şu anda piyasadaki elektrikli Fluence ZE araçların
hiçbirinden kira alınmıyor. Üstelik 2022 yılına kadar bataryaların garantisi
devam ediyor. Ben de aracımı 2017 haziranında aldım. Hiç pil kirası ödemedim. Aracım pil kirasından muaf.
3. Menzil ve Şarj:
Piyasadaki birçok elektrikli aracın hızlı şarj desteği var
ve bu sebeple arada kısa süreli şarj ederek uzun yolculuklar yapmak kısmen
mümkün oluyor. Üstelik bu araçların menzili ortalama 200 km. Fakat elektrikli Fluence
ZE'nin menzilinin 100 km civarında olması ve hızlı şarj desteğinin olmaması
aracın tutulmasının önündeki engellerden biri.
İşte yukarıda saydığımız etkenler elektrikli Fluence ZE'nin
tutulmamasına sebep oldu.
Ama benzinin litre fiyatının 6,5 tl'ye, motorinin litre
fiyatının 6 tl'ye yaklaştığı şu günlerde elektrikli arabalar hem ekonomik, hem
masrafsız hem de daha performanslı olarak önümüze çıkmaktadır.
Elektrikli arabalar içerisinde de fiyatı en
uygun olan araç tabii ki Fluence ZE'dir.
Elektrikli Fluence ZE'nin günlük 100 km altında yol kateden,
şehir dışına pek fazla çıkmayan ve aracı şarj edecek yeri olan kullanıcılar için
uygun olduğunu tekrar etmek istiyorum.
Sormak veya eklemek istediklerinizi yorum kısmına
yazabilirsiniz.
Merhaba,
YanıtlaSilBen de Fluence ZE sahibiyim. Pil kirasından bahsetmişsiniz. 2022 den sonra aracın üzerindeki pili geri mi alıcaklar yoksa onun ömrü bitene kadar biz kullanmaya devam mı edeceğiz? Ya da 2022 den itibaren araçtaki mevcut pil için bizden pil kirası mı almaya başlayacaklar? Konu hakkında bilginiz var mı? Şimdiden teşekkürler.
Merhaba,
SilÖncelikle, size aracınızla keyifli sürüşler dilerim.
2022'den sonra pile ne olacağıyla ilgili pek bir bilgim yok şu anda. Ama şu anda bile kira almayan Renault'nun 2022'den sonra kira alacağını sanmıyorum. Alsa şimdi alır zaten. Benim tahminime göre, 2022'den sonra pil için cüzi bir miktar talep etmeleri, veya daha büyük bir pil değişimi için ücret talep etmeleri mümkündür.
Pil ile ilgili bir bilgi edinebilirsem, buraya eklerim inşaallah.
YanıtlaSilFluence z.e zoe türkiye facebook grubuna bekleriz
YanıtlaSilİstek gönderiyorum o zaman
SilFacebook'ta grup linkinizi bulamadım
SilMErhaba herkeze, fluence ze kullanıcısı oldum 1 ay önce.Başlığı değiştirmenizi talep ediyorum.Negatif elektrik yayıyor.Tutulmadığı artık yanlış.acayip tutuluyor artık.araç fiyatları çok yükseldi..bağlışı lüftfen değiştirin.pil sizindir 10 yıldan sonra sizin malınızdır.garantisi olmayacak.gittiği yere kadar
SilÖncelikle aracunız hayırlı olsun. Size keyifli ve ekonomik sürüşler dilerim. Başlığı değiştirdim ve gerkli eklemeleri yaptım. Uzun zamandır aklımdaydı, siz vesile oldunuz. Teşekkürler.
SilMerhaba . Ben de ciddi olarak almayı düşünüyorum ama piller bitince kaç para masraf çıkarırlar belli olmadığı için ,ürkmüyorum dersem yalan olur. 2022 ye kadar 3 yilda 60.000 km yol yapip, 20.000 tl az ödeyip sonrasinda 30-40.000 TL. pil parası isterlerse diye korkuyorum.
Sil2022 yılına kadar, pilin kapasitesi %75'in altına düşünce garantiden değiştiriliyor. Bir sefer değiştirseniz uzun yıllar binersiniz. Üstelik yeni pillerin hem tüketim hem uzın ömür hem de kapasite ve menzil konusunda çok daha iyi olduğu söyleniyor. Pil fiyatları da zamanla düşecektir diye düşünüyorum.
Sil