Türkiye'de Satılan Elektrikli Otomobiller: Renault Zoe



Elektrikli otomobillerin günden güne yaygınlaştığını söylemiştik. Özellikle Avrupa'da, Uzak Doğu'da bu ilerleme ve değişim çok hızlı gerçekleşiyor. Fakat ülkemizde aynı durum söz konusu değil. Türkiye'de de ilerleme elbette var. Ama Avrupa gibi değil. Zaten, birkaç tanesi hariç elektrikli otomobil üreticileri, ürettikleri elektrikli otomobillerinin Türkiye'de satışını yapmıyorlar.

Şu anda, %100 elektrikli olarak direk üreticisi tarafından Türkye'ye getirilip resmi olarak satılan iki araç var: Renault Zoe ve BMW i3. Bunların dışında Renault Twizy de var ama tek kişilik bir araç. Ayrıca ülkemize ithal olarak getirlip satılan Tesla markalı araçların sayısı da az değil.  Ama biz, Türkiye'de satılan derken, üreticisi tarafından resmi olarak getirilip satışı yapılan araçları kastediyoruz.

İşte, bugünkü yazımızda ülkemize getirilen, üreticisi tarafından resmi olarak satışı gerçekleştirilen elektrikli otomobillerden Renault Zoe'yi genel hatlarıyla anlatacağız.



Renault Zoe, 2014 yılından beri ülkemizde satılmaktadır. 2017 yılına kadar aynı kasa ve aynı batarya ile üretilen Zoe, 2018 yılında güncellenmiş, bataryası ve menzili geliştrilmiş ve tasarımında ufak değişiklikler yapılarak Zeo  ZE40 adını almıştır. 

2014-2017 yıllarında üretilen Zoe'ler; 22 kwh bayaryaya, 92 beygir gücünde 220 N.m torku olan bir motora sahiptir. Aracın menzili bu batarya ile 150-200 km olup, hızlı şarj desteği sebebiyle boşa yakın batarya, şarj istasyonlarında maksimum 1 saatte doldurulabilmektedir. İkinci el fiyatları ortalama 80 bin tl'dir.

Yukarıda değindiğimiz gibi Zoe 2018 yılında güncellenmiş ve Zoe ZE40 adıyla piyasaya sürülmüştür. 2018 model Zoe'de tasarım anlamında ufak tefek değişiklikler yapılmış olsa da, elektrikli otomobillerde en önemli konu olan aracın bataryası 22 kwh kapasiteden 40 kwh kapasiteye çıkarılmıştır. Bu sayede aracın menzili ortalama 300 km'ye çıkarılmıştır. 




Araç aynı şekilde 22 kw hızında şarj alabilmektedir. Bu hızla aracın bataryası 2,5 saatte fullenebikmektedir. Bu sayede uzun yolculuklar kısa süreli molalarla mümkün olmaktadır. Mesela 800 km'lik bir yolu 2-3 defa mola vererek katedebilmek bu araçla mümkün. Araca ve bataryaya, 5 yıl süre ile Renault tarafından garanti  verilmektedir.



Aracın ısıtma sistemi ısı pompası sistemi ile çalıştığından kışın, ısıtma daha verimli çalışarak aracın menzilini olumsuz yönde çok fazla etkilememktedir. 

Araçta ayrıca bir ECO modu bulunmaktadır. Bu mod ile aracın hızı 95 km/h ile sınırlandırılarak, regen (fren enerjisi geri kazanımı) arttırılarak menzilin arttırılması sağlanmış.



Aracın bagajı hatchback bir arca göre geniş sayılır. Aracın bataryası Elektrikli Fluence ZE aracımdaki gibi (incelemek için tıklayınız.) bagajda değil. Batarya, elektrikli bir arabada olması gerektiği gibi arabanın altında konumlandırılmış. Bu sayede, bagaj genişletilmiş, koltuklarun oturma pozisyonu yükseltilerek ferah bir oturma alanı edilmiş ve aracın yol tutuşu iyileştirlmiştir.


2018 model Renault Zoe'nin fiyatı 125 bin tl civarındadır.

Renault Zoe'yi anlatmaya çalıştık. Eklemek veya sormak istediklerinizi yorum kısmından iletebilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi için:


Yorumlar

  1. Fluence ze ye göre gayet iyi birde bu hızlı şarj istasyonları yaygınlaşsa daha güzel olacak

    YanıtlaSil
  2. Fluence ze ye göre gayet iyi şu hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması gerekiyor

    YanıtlaSil
  3. Yurt içinde satışı yapılan başka araçlar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şu anda resmi olarak yüzde 100 elektrikli Renault Zoe ve BMW i3
      sıfır ve ikinci el olarak ülkemizde satılmaktadır. Fluence ZE ise ikinci el olarak satılmaktadır. Renault Twizy de var ama o 2 kişilikti sanırım.

      Sil
    2. Bilgiler güncellenerek Türkiye'de satılan elektrikli araçların isimleri konunun başına eklenmiştir.

      Sil

Yorum Gönder

Yorum yaptıysanız yorumunuz onaylandığında yayınlanacaktır. Yorumlarınız bizim için değerlidir.

EN ÇOK OKUNANLAR

ELEKTRİKLİ FLUENCE (RENAULT FLUENCE ZE) BOL FOTOĞRAFLI İNCELEMESİ

NEDEN ELEKTRİKLİ FLUENCE ZE SAHİBİ OLUNMALI ve ARAÇ İLK ZAMANLARDA NEDEN TUTULMADI?

Türkiye'deki Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Tipleri ve Haritaları