Tesla'nın Batarya Fabrikası (Gigafactory 1), Diğerlerinin Toplamından Daha Fazla Batarya Üretti

Tesla'nın  Nevada Çülü'ndeki büyük fabrikası Gigafactory 1'de üretilen batarya kapasitesi 20 GWh üretime ulaşarak, geriye kalan bütün araba üreticilerinin ürettiği toplam batarya kapasitesini geçti.

Buradaki terimlere dikkat edelim.

GWh, gigawat saat demektir. Gigawat'ın ne kadar büyük olduğunu şu şekilde anlatalım: Elektrik tüketimi wat saat ile ölçülür. 1000 wat, 1 kilowat eder. 1000 kilowat, 1 megawat eder. 1000 megawat 1 gigawat eder. Bilgisayardaki bayt, kilobayt, megabayt, gigabayt gibi...

Giga kelimesinin bir kelimeye ne kadar değer kattığını anladığımıza göre, Tesla'nın fabrikasına neden Gigafactory (giga fabrika) dendiğini tahmin etmişsinizdir. Aşağıdaki görselde, araçların bir nokta kadar göründüğünü göreceksiniz.

Gigafactory 1 (2 ve 3 yapım aşamasında)


Teslanın bu kadar büyük ölçekte batarya üretmesndeki en büyük etken, araçlarında büyük batarya kullanmasıdır. Teala'nın araçlarında kullandığı en küçük bataryası bile diğer markaların araçlarında kullanılandan daha büyük kapasiteye sahip.

Elektrikli arabaların bataryaları, küçük lityum ion pillerin yüzlercesinin bir araya getirilip, birbirlerine  seri/paralel  bağlanmasıyla meydana gelmektedir. Bu yüzden elektrikli otomobiller için batarya üreten araba üreticileri, lityum ion pillere ihtiyaç duymaktadır. Bir çok üretici de pil üreten firmalar ile milyar dolarlık anlaşmalar imzalamıştır. Tesla da , bu bağlamda Panasonic ile anlaşma imzalamıştır.

Lityum ion piller

Yüzlerce pilin, Tesla Model S tabanında dizilerek
batarya oluşturmuş hali


İşte, Tesla'nın resmi Twitter hesabından paylaştığı, fabrikanın pillerle nasıl çalıştığını gösteren kısa bir video:


Görseller wikimedia sitesinden alınmıştır.

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

ELEKTRİKLİ FLUENCE (RENAULT FLUENCE ZE) BOL FOTOĞRAFLI İNCELEMESİ

NEDEN ELEKTRİKLİ FLUENCE ZE SAHİBİ OLUNMALI ve ARAÇ İLK ZAMANLARDA NEDEN TUTULMADI?

Türkiye'deki Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Tipleri ve Haritaları