Yaklaşık 13 aydır kullandığım Renault Fluence ZE aracımın incelemesini yazmaya karar verdim. Umarım Elektrkli Fluence almayı düşünenlere veya aracı merak edenlere yardımcı olur. Ülkemizde sadece 2012 modeli mevcuttur. Aracı 2017 Mayıs sonunda ikinci el olarak aldım. Aracı 13 aydır kullanıyorum. Yaklaşık 30000 km yaptım. Öncelikle şunu belirteyim: Araç daha çok şehir içi kullanım için üretilmiş. Şehirler arası uzun yolculuklar için çok da uygun bir araç değil. Yakın şehirler arası (40-50 km) gidiş gelişte kullanılabilir. Aracın özelliklerini, performansını, tüketimini vs anlatmaya çalışacağım. Aracın Genel Özellikleri: 2012 model Expression paket. 4 hava yastığı Çift bölgeli dijital klima Hız sabitleyici Hız sınırlayıcı Direksiyondan kontrollü Mp3 çalarlı Cd çalar Navigasyon Far sensörü Yağmur sensörü Arka park sensörü Isıtmalı elektrik kontrollü aynalar Elektrikli yükseklik ayarlı farlar 4 cam otomatik ABS, ASR, sis farları,
Güncelleme: Fluence ZE ile ilgili farkındalık artmaya başladığından ve elektrikli otomobiller yaygınlaşmaya başladığından, Fluence ZE artık tutulmayan bir araç değil, tutulan bir araç olmaya başlamıştır. Bu sebeple konunun başlığını değiştirerek, neden tutulduğuna ve neden ilk başlarda tutulmadığına değindim. Neden Fluence ZE sahibi olunmalı: Öncelikle bu yazıyı ilk kez yazmadan birkaç gün önce, halen kullandığım elektrikli Fluence ZE incelemesi yazımı yazmıştım. Neden Fluence ZE sahibi olunması gerektiği ile ilgili olarak detaylı bilgi için incelemeyi okumanızı tavsiye ederim. İncelemeyi okumak için tıklayınız. İncelemeye göre, özetle; Elektrikli Fluence ZE, günlük 100 km altında yol kateden, şehir dışına pek fazla çıkmayan ve aracı şarj edecek yeri olan kullanıcılar için uygun olduğunu söylemiştim. Kısaca değinecek olursak: Aracın bakımları 30 bin km'de bir yapılıyor ve servisinde 250-300 tl ye yapılabiliyor. Araç her 100 km için 5-7 tl'lik elektri
Elektrikli otomobillerde şarj işlemi önemli bir konu olduğundan, bu konu ile ilgili ayrı bir başlık açma ihtiyacı doğdu ve bu konuyu açtım. Öncelikle istasyon tipleri, standartları, girişleri (soketleri) ve özelliklerine değinip, sonrasında Türkiye'deki mevcut şarj firmalarına ve istasyon haritalarına değineceğim. Elektrikli otomobiller günümüzde AC (Alternatif akım/Şebeke elektriği) ve DC (Doğru akım) olmak üzere iki tipte şarj edilebilmektedir. Şarj istasyonları da aynı şekilde iki çeşittir. AC ve DC istasyonların da kendi içlerinde farklı soketlere, farklı güçlere ve farklı standartlara sahip çeşitleri vardır. Bataryalar elektriği DC tipte depoladığından AC tipteki istasyonlarda aracı şarj etmek için araç içerisine yerleştirilmiş bir charger (şarj cihazı, inverter) gereklidir. Bu charger, AC tipteki elektriği DC'ye çevirir ve bataryaya öyle gönderir. AC tip istasyonlarda maksimum şarj hızı 22 kW'tır. DC tipteki istasyonlarda ise, ek bir cihaza gerek kalmaksızı
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum yaptıysanız yorumunuz onaylandığında yayınlanacaktır. Yorumlarınız bizim için değerlidir.